ثبت نام و عضویت در کتابخانه

آخرین بروزرسانی: ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۱۹:۵۵| تعداد بازدید: 38

 

ورود به نرم افزارکتابخانه دیجیتال پارس آذرخش: http://dlib.thums.ac.ir

 

  1. ثبت نام و عضویت
  1. دانشجویان ماقبل ورودی 95 نیازی به ثبت نام ندارند وبرای ورود به نرم افزار نام کاربری شماره دانشجویی و کدملی کلمه عبور می باشد.
  1. کلیه کاربران می توانند از امکانات جستجوی مستقیم، بدون وارد کردن نام کاربری و رمز عبور استفاده نمایند.

اما جهت استفاده از برخی امکانات کتابخانه دیجیتال، کاربر می بایست در سیستم ثبت نام کند. این امکانات شامل موارد زیر می باشند:

  • کتابخانه شخصی
  • نظرسنجی
  • پیشنهاد خرید منابع
  • نکته: برای عضویت در کتابخانه نیز کاربر می بایست در سیستم ثبت نام کرده و سپس درخواست عضویت خود را برای کتابخانه ارسال نماید، تا پس از تایید درخواست عضویت توسط کارمند امانت، کاربر بتواند از خدمات کتابخانه اعم از امانت و رزرو مدارک بهره مند شود.

 

ثبت نام

  • کاربر می تواند با استفاده از کامپیوتر شخصی خود در منزل یا محل کار با اتصال به شبکه اینترنت وارد سایت کتابخانه دیجیتال شده و در سیستم ثبت نام نماید.
  • مراحل ثبت نام در سیستم به ترتیب زیر انجام می شود.
کتابخانه

 

  • 1.  برروی گزینه ثبت نام در بالای صفحه اصلی سیستم کلیک کنید.
  • 2 . دو گزینه جهت ثبت نام نمایش داده می شود:
  • عضو حقیقی: در صورتیکه به عنوان فرد حقیقی می خواهید در سیستم ثبت نام کنید، این گزینه را انتخاب نمایید.
  • عضو حقوقی: " ثبت نام عضو حقوقی" مربوط به سازمان ها می باشد.
کتابخانه

3 . پس از انتخاب هریک از گزینه های بالا، فرم ورود اطلاعات کاربر باز خواهد شد. در این صفحه درج اطلاعات در فیلدهایی که با علامت ستاره* مشخص شده اند ضروری است.

کتابخانه

 

نکته: در صورت تکمیل نمودن فیلدهای تلفن همراه و پست الکترونیکی امکان اطلاع رسانی از وضعیت تایید درخواست، تازه های کتابخانه، پرسش از کتابدار، اخطار دیرکرد امانت و غیره برای کاربر فراهم می شود.

4.  پس از وارد کردن اطلاعات فردی، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. رمز عبور نباید کم تر از 6 کاراکتر باشد.

  • نکته دانشجویان جدید الورود شماره دانشجویی را به عنوان کلمه عبور و شماره شناسنامه را به عنوان رمز عبور خود وارد نمایند.

5.  پس از تکمیل اطلاعات ثبت نام، کد امنیتی را در کادر مربوط وارد نموده و سپس بر روی گزینه تایید در انتهای صفحه کلیک کنید.

6.  پیغام عملیات ثبت نام با موفقیت انجام شد، نمایش داده می شود.

 

1- 2 ورود به سیستم

کاربر پس از ثبت نام در سیستم می تواند با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سیستم شود. جهت ورود به سیستم ابتدا گزینه "ورود" را در بالای صفحه اصلی انتخاب نمایید و از طریق نام کاربری و رمز عبور خود وارد سیستم

 

1-3- ارسال درخواست عضویت توسط کاربر

برای عضویت در کتابخانه، ابتدا از طریق نام کاربری و رمز عبور خود که در قسمت ثبت نام ایجاد نموده اید، وارد سیستم شوید.

پس از ورود به سیستم، گزینه درخواست عضویت در بالای صفحه و در کنار نام کاربر مشاهده می شود.

مراحل ارسال درخواست عضویت توسط کاربر به ترتیب زیر در سیستم انجام می شود:

1.  بر روی گزینه" درخواست عضویت "کلیک کنید.

2.  از قسمت درخواست نام کتابخانه مورد نظر و نوع درخواست خود را مشخص کنید.

3.  روی گزینه ارسال درخواست کلیک کنید. در صورت موفقیت آمیز بودن ارسال درخواست عضویت، پیغام مناسب به کاربر نمایش داده می شود.

در صورت تمایل می توانید در قسمت تصویر شخصی، عکس خود را بارگذاری نمایید و یا اطلاعات بیشتری را در فرم هایی به نام های: آدرس ها، تماس ها، علاقه مندی ها و پیوست را وارد نمایید.

 

کتابخانه

 

آدرس ها: در این بخش، کاربر می تواند اطلاعات مربوط به آدرس منزل یا محل کار خود را ثبت و ویرایش نماید.

تماس ها: در این بخش کاربر می تواند شماره تماس خود را از جمله تلفن همراه، تلفن منزل و یا محل کار خود را ثبت و ویرایش نماید.

علاقه مندی ها: در این بخش با تعیین علاقه مندی های کاربر در دو سطح  نوع ماده و موضوع، امکان ارسال تازه های کتابخانه متناسب با علاقه مندی های وی از طریق  پست الکترونیکی فراهم می شود.

شوید.

پیوست ها: در این بخش این امکان وجود دارد که کاربر مدارک مورد نیاز کتابخانه جهت ثبت نام را به پیوست ارسال نماید.

 

1- 4- ویرایش اطلاعات و تغییر رمز توسط کاربر

در صورتیکه بخواهید اطلاعات کاربری و یا رمز عبور خود را ویرایش کنید. با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سیستم شده و بر روی نام خود در بالای صفحه اصلی سیستم کلیک کنید. در این صورت فرم ویرایش اطلاعات کاربر باز خواهد شد. پس از اعمال تغییرات لازم، کد امنیتی را در کادر مربوط وارد نموده و بر روی گزینه تایید کلیک کنید .

 

1-5- فراموش کردن رمز عبور و درخواست رمز جدید

در صورت فراموش نمودن کلمه عبور خود نیازی به ثبت نام مجدد در سیستم نیست و می توانید از طریق پست الکترونیکی رمز جدید دریافت نمایید.

مراحل دریافت کلمه عبور جدید به ترتیب زیر در سیستم انجام می شود؛

1. بر روی گزینه " ورود" در بالای صفحه اصلی سیستم کلیک کنید.

2 در این صفحه "آیا کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟" را انتخاب نمایید.

3. نام کاربری خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید و گزینه تایید را انتخاب کنید.

یک کلمه عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم وجود ایمیل حاوی رمز جدید در پوشه inbox  وبخش spam تغییر رمز عبور به واحد کتابخانه دانشگاه مراجعه فرمایید.

 

کتابخانه

 

کتابخانه